Strony

.

.

poniedziałek, 31 października 2011

Dynia

Wywodzi się z Ameryki. Wiadomo, że hodowano ją na terenach obecnego Peru już 700 lat temu. Występuje w około 20 gatunkach. Generalnie osiąga wagę do 200 kg, ale na świecie organizuje się zawody w których startują o wiele większe egzemplarze. Rekordowy waży prawie 825 kg. Wykorzystywana między innymi w medycynie ma zbawienny wpływ na uregulowanie poziomu cukru we krwi. Ale nie tylko. Bohaterka pysznych dań i deserów. Dynia. Z okazji Halloween zawitała również w nasze progi. Antoś poznawał ją z każdej strony, lekko zdziwiony jej kształtem i masą. Później wycięliśmy dla
Niego dyniowego stworka, którego, o dziwo, wcale się nie bał. Nawet przy zgaszonym świetle.


4 komentarze:

  1. Słodkie to zdjęcie ostatnie, Antoś tam pewnie rozkminia w głowie : co to za światełko? p.s ale ładna ta dynia, taka pionowa :P

    OdpowiedzUsuń
  2. Dla mnie dynia to przede wszystkim pyszne jedzonko :))

    OdpowiedzUsuń
  3. To Antoś zuch,bo mnie nawet zdjęcie przeraża haha!

    OdpowiedzUsuń
  4. AsiaMamaZosiiHani: Tak, tak..rozkminiał i bardzo chciał dotknąc rączką "światełka"..na szczęscie udało się Go od tego uchronić

    Elsa: Także jestem miłośniczką dyni. Odkryłam ją całkiem niedawno, ale często gości na naszym stole. Znasz jakieś pyszne przepisy?Coś, co możesz polecić?

    Simera: To prawda..bałam się trochę, że przerazi go ciemność, ale poradził sobie świetnie...po jakimś czasie dopiero zaczął marudzić więc trzeba było włączyć światło.

    OdpowiedzUsuń