Strony

.

.

środa, 22 lutego 2012

Loro Parque

Park Loro to nowoczesny i imponujący ogród zoologiczny znajdujący się na północy Teneryfy. Jest to pierwsze na świecie zoo- fundacja zajmująca się ochroną zagrożonych gatunków zwierząt. Z tego pewnie wynika dość wysoka cena biletu wstępu. Jak sama nazwa wskazuje w Loro Parku znajduje się przede wszystkim imponująca różnorodność gatunków papug (z hiszp. loro - papuga). Ale nie tylko. Ponoć jest to jedno z trzech miejsc na świecie (pozostałe dwa to Floryda oraz Australia) gdzie można zobaczyć pokaz tresowanych orek. Ponadto mieszkają w Loro Parku także delfiny, foki, różne gatunki małp i ptaków. Dosyć mocno reklamowane jest znajdujące się tam oceanarium, które wg mnie specjalnie nie zachwyca i nie umywa się np do oceanarium w Barcelonie. Wszystko inne jest jednak warte uwagi. Mnie szczególnie podobały się orki...podobały się to za mało powiedziane - byłam wręcz zachwycona ich występem. Nigdy nie sądziłam, że to tak mądre zwierzęta, które mimo swoich gabarytów są w stanie naśladować człowieka jednocześnie robiąc to z niezwykłą lekkością i zwinnością. Ich występ przypomina występy delfinów, tyle, że orki są od definów o wiele wiele większe, co potęguje wrażenia.

4 komentarze:

  1. Na pokazie orek byłam właśnie na Florydzie:) Rzeczywiście robią ogromne wrażenie, ale jak dla mnie nie mniejsze robią delfiny, z którymi mieliśmy okazję popływać i bawić się w Meksyku:) Niesamowite zwierzęta, często odwiedzamy oceanaria, bo Chłopiec bardzo lubi "ibki" i aż "pieje" z zachwytu:) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Rewelacja...
    Widok pewnie niezapomniany :)

    OdpowiedzUsuń
  3. jakie cudne zdjęcia. widowisko musiało być niesamowitym przeżyciem. piękne zwierzęta i takie mądre.

    OdpowiedzUsuń